Що таке різограф RISO
Дизайнерський друк на різографі
Дизайнерська, Київ, вул. Берковецька, 1, офіс 512Телефони: +380 67 649 0920 // +380 67 929 3408
Що таке різограф Riso?
Корпорація Riso Kagaku — японська компанія, заснована у 1946 році Нобору Хаямою в Токіо. Вона відома як винахідник і виробник унікального пристрою — різографа (Riso printer-duplicator), який став справжнім проривом у світі друку.
Назва компанії має глибокий сенс: «riso» японською означає «ідеал», а «kagaku» — «наука».
У 1986 році Riso розробила машину Risograph, що поєднала у собі традиційну естетику ручного трафаретного друку з сучасними технологіями швидкості та економічності. Хоча зовні різограф схожий на копіювальний апарат, насправді це не копір, а багатофункціональний дуплікатор.
Як працює різограф?
Різограф друкує за допомогою трафаретної форми, яка закріплена на чорнильному барабані. Під час роботи барабан швидко обертається, пропускаючи фарбу через трафарет на папір. Це забезпечує швидкий друк і створює унікальну текстуру та яскравість відбитків.
Особливість чорнил Riso — їх рослинна основа, виготовлена з олії рисових висівок. Через це фарба сохне довше за традиційні, але є екологічною та яскравою.
Наш різограф може за один прохід наносити два кольори на папір формату А3, використовуючи спеціальні чорнильні барабани з плашковими кольорами. Для друку більше ніж двох кольорів папір проходить через пристрій повторно.
Також варто пам’ятати, що чорнила Riso прозорі, тому при накладанні двох кольорів утворюється третій відтінок, що дозволяє створювати багату й насичену кольорову гаму.
Якщо вам потрібен швидкий, якісний друк із неповторним стилем — різограф стане ідеальним вибором для вашого проєкту!

Вимоги до підготовки та друку на ризографі Riso
Формат і файли для друку
- Приймаються лише об’єднані PDF-файли без шарів та прозорих елементів.
- Режим кольоропередачі — відтінки сірого або чорно-білий.
- Роздільна здатність має бути не менше 300 dpi (точок на дюйм).
- Кожен колір слід подавати в окремому файлі.
- Для зручності перевірки додавайте кольоровий прев’ю макета.
Технічні особливості
- Мінімальний наклад для запуску друку — від 25 примірників.
- Ризограф має унікальні характерні особливості друку, що надають виробам неповторного шарму та індивідуальності.
- Реєстрація двох кольорів дуже точна, проте при друку більше ніж двох кольорів потрібні декілька проходів, що може спричинити невеликі зсуви.
- Для великих кольорових площ рекомендуємо зменшувати щільність чорнила до 80–90%, аби уникнути нерівномірного покриття та розтікання.
- При великій кількості чорнила можливі невеликі розмазування, особливо при контакті листів або роликів.
Розміри та обрізка
- Максимальний розмір паперу — 297 x 420 мм (формат А3).
- Максимальна друкована площа — 287 x 410 мм.
- За потреби друк з обрізом, ми можемо акуратно обрізати краї, і в результаті кінцевий розмір плаката становитиме близько 280 x 400 мм.
Матеріали
- Для ризографа рекомендуємо використовувати немелований папір щільністю від 45 до 400 г/м².
- Оптимальною є папір з коротким волокном для кращого вбирання та рівномірного друку.
- У нас в наявності є папір щільністю від 45 до 300 г/м², зокрема кольоровий.
- Ви можете приносити власний папір, але враховуйте необхідність трохи більшої кількості для тестування та налаштувань.
Колір та накладання
- Чорнила Riso не відповідають стандарту CMYK; замість Magenta і Cyan використовуйте червоний та блакитний кольори.
- Не рекомендується накладати кольори на дрібні елементи, такі як тонкий текст або лінії — для чіткості використовуйте 100% чорний (0/0/0/100).
Шрифти та лінії
- Мінімальний рекомендований розмір шрифту — 6 пунктів.
- Мінімальна товщина ліній — 0,25 пункту.
Варіанти переплетення
- Пропонуємо сідловий скобовий перепліт, сідловий з петлею, спіральний перепліт та перфорацію.
- Для спеціальних видів переплетення співпрацюємо з місцевими майстернями.
Тестовий друк та терміни
- Доступний тестовий друк формату А3 для перевірки якості.
- Терміни виготовлення залежать від завантаження та складності замовлення — друк більше ніж двох кольорів потребує додаткового часу на висихання між шарами.

RISOДЕНЦІЯ — перша в Україні незалежна крафтова студія RISO-друку та графічного дизайну
Тут живе пристрасть до техно-крафтових друків, сміливих дизайнерських експериментів і відповідального ставлення до природи.
У нашій студії працюють два потужні RISOGRAPH MZ1070E формату А3, які допомагають втілювати найсміливіші творчі ідеї.
Особливість нашого друку — використання фарби на основі рисових висівок, що є натуральним органічним матеріалом, отриманим із побічних продуктів обробки рису.
Процес друку абсолютно безпечний для довкілля: на відміну від лазерних принтерів, він не утворює пилу чи озону, а також не потребує нагрівання — завдяки цьому споживання електроенергії мінімальне.
RISOДЕНЦІЯ свідомо обирає еко-дружній шлях, прагнучи зберегти природу та зменшити негативний вплив на навколишнє середовище. Ми відкриті до співпраці з однодумцями — компаніями та брендами, які розділяють наші цінності. RISOGRAPH, як найекологічніший друкарський пристрій, стане надійним помічником у втіленні цих ідей у життя.

Дизайнери, ілюстратори та художники у співпраці з RISOденцією створюють унікальні RISO-постери, RISO-зини, книги, листівки, календарі та інші друковані вироби обмеженими тиражами. Завдяки особливостям технології RISO кожна робота набуває неповторної художньої цінності та особливого характеру.
Завітайте до RISOденції і переконайтеся, як невелика команда, сповнена пристрасті до своєї справи, допомагає втілювати у життя неповторні проєкти, що тішать як творців, так і їхніх шанувальників.

Ризограф — швидкий, економічний та надійний спосіб друку
Ризограф ідеально підходить для оперативного виготовлення якісної поліграфічної продукції. Завдяки своїм перевагам він займає важливе місце в сфері оперативної поліграфії.
Перший ризограф створила японська компанія Riso у 1980 році, започаткувавши новий клас друкарських пристроїв. Принцип роботи простий: оригінал документа або зображення сканується, після чого апарат тиражує близько 100 копій за хвилину. Кожна копія друкується одним кольором, що значно скорочує час виробництва.
Основні витрати пов’язані з виготовленням матриці — друкованої форми, створеної шляхом прожигання полімерного матеріалу термоголовкою. Ця форма натягується на барабан, через який подається фарба, формуючи відбиток. При збільшенні видно, що зображення складається з точок і штрихів.
Ризографія — оптимальне рішення для тиражів від 50 до 5000 примірників, чудова альтернатива офсетному друку. Найчастіше друкують листівки, оголошення, брошури економ-класу, методички та реферати.
Переваги ризографії:
- Висока швидкість друку — до 50 тисяч копій за зміну.
- Швидкий автоматичний процес виготовлення трафарета.
- Відмінна якість відбитків на сучасних моделях.
- Простота в експлуатації — працювати може будь-хто без спеціальної підготовки.
- Низьке енергоспоживання та доступна вартість витратних матеріалів.
Обмеження ризографії:
- Відсутність повноколірного друку — не підтримує накладання кольорів і політона.
- Не підходить для друку на якісному глянцевому чи мелованому папері.
Ризографія — ідеальний вибір для швидкого, недорогого та ефективного друку великих тиражів із унікальним художнім характером, що надає особливий шарм кожному відбитку.

Ризограф — поєднання копіювальної техніки та офсетного друку
Ризограф — це своєрідний гібрид між копіювальним пристроєм і офсетною друкарською машиною, який використовує у своїй роботі сканер для оригінальних макетів та принцип трафаретного друку. Саме це відрізняє ризограф від звичайних ксероксів. Він працює швидше і економічніше, забезпечуючи значно нижчу вартість кожної копії.
Види ризографів за способом сканування
Існує дві основні категорії ризографів залежно від методу сканування: планшетні, де макет розміщується на склі, під яким рухається зчитувальний блок, і барабанні, де оригінал проходить через скануючий модуль — це вимагає більшої рівності та гладкості паперу. Сучасні поліграфічні ризографи пропонують можливість вибору способу сканування, комфортну роботу як з текстовими, так і з графічними зображеннями, а також масштабування під час процесу зчитування.
Папір і матеріали для друку на ризографі
Розуміючи принцип роботи ризографа, важливо знати, на яких матеріалах він найбільш ефективний. Якість відбитка напряму залежить від щільності та структури паперу. Глянцеві та меловані поверхні, а також матеріали з низькою здатністю до вбирання фарби — не найкращий вибір. Чорнила мають швидко проникати в поверхню, не розтікатися і висихати протягом 10–15 секунд, забезпечуючи яскравий і чіткий друк.

| Посилання | Найменування моделі | Швидкість друку | Якість зображення | Вбудовані інтерфейси | Формат паперу | Подача і Вихід паперу / Щільність (стандарт) |
|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
RISO SF9390 A3
|
190 стор. / Хв | 600 × 600 dpi 1-барабанний |
USB, Ethernet, USB flash reader | A3 | 1000 аркушів 46 г/м² – 210 г/м² |
![]() |
RISO MH9350 A3
|
150 стор. / Хв | 600 × 600 dpi 2-барабанний |
USB, Ethernet, USB flash reader | A3 | 1000 аркушів 46 г/м² – 210 г/м² |
![]() |
RISO SF9350 A3
|
150 стор. / Хв | 600 × 600 dpi 1-барабанний |
USB, Ethernet, Card reader | A3 | 1000 аркушів 46 г/м² – 210 г/м² |
|
RISO SF5350 A3
|
150 стор. / Хв | 300 × 600 dpi 1-барабанний |
USB, USB flash reader | A3 | 1000 аркушів 46 г/м² – 210 г/м² |
|
RISO SF5050 A4
|
150 стор. / Хв | 300 × 600 dpi 1-барабанний |
USB, USB flash reader | A4 | 1000 аркушів 46 г/м² – 210 г/м² |
![]() |
RISO SF5030 A4
|
130 стор. / Хв * | 300 × 600 dpi 1-барабанний |
USB, USB flash reader | A4 | 1000 аркушів 46 г/м² – 157 г/м² |
![]() |
RISO CV3030 A4
|
130 стор. / Хв * | 300 × 600 dpi 1-барабанний |
USB, USB flash reader | A4 | 1000 аркушів 50 г/м² – 157 г/м² |




